TRIAL 4×4 PL

Impreza po raz trzeci odbyła się w miejscowości Kłoda koło Kurowa, na terenach nieczynnych kopalni piasku, udostępnionych przez Zakład Usług Komunalnych Marek Zadura oraz Urząd Gminy Kurów. Obstalowana wcześniej w IMGW pogoda idealnie przygotowała trasy – kilka dni lało, na czas imprezy przestało. Wystartowało 27 załóg, ukończyło 20. Trzy odcinki specjale, dwa przez piaszczyste górki w krzakach, jeden przez straszne błoto, trial właściwy, próba podjazdu i łatwa, ale widowiskowa przeprawa przez wodę. Pierwsze miejsce zdobył Grzegorz Jaszczewski w samochodzie GAZ 69. Tak naprawdę po nadwoziem Jego Gazika kryje się 8-cylindrowy Land Rover. Większość startujących pojazdów to maszyny zbudowane od podstaw lub mocno przebudowane. Z oryginałów pozostały głównie nazwy. Wymagania techniczne naszej imprezy, jak na Politechnikę przystało, są wysokie. Zresztą zwycięzca i budowniczy swojego pojazdu jest naszym absolwentem (a nawet moim dyplomantem, oczywiście tematem pracy była budowa ambitnego samochodu terenowego). Lista miejsc zajętych przez pozostałych uczestników w załączeniu.

Laureaci „pudła” otrzymali jak zwykle cenne nagrody – akcesoria OFF ROAD, ufundowane przez firmę Mudmaster Krzysztof Wróblewski z Markuszowa. Puchar dla największego pechowca, który otrzymała załoga nr 6 za spektakularną utratę  przedniego napędu ufundował kolejny sponsor Grzegorz Brzostowski, aktualnie zajmujący się ubezpieczeniami pojazdów, a kiedyś Prezes Studenckiego Koła Inżynierii Materiałowej – Głównego organizatora imprezy. Oczywiście należy tu przypomnieć że imprezę organizuje też Studenckie Koło Samochodziarzy i Automobilklub Lubelski (biuro, karetka, stopery radiostacje, pełny profesjonalizam). Szczególne podziękowania za kilkudniowe ustawianie tras w deszczu i obsługę należą się kolegom z „błota” i okolic miejsca rajdu; Piotrkowi Jasińskiemu, Jackowi Sycie i Kamilowi Jasiosze. Catering obsługiwała firma Tomaker Tomasz Mazurkiewicz, zresztą również dawny członek Koła IM, główny budowniczy kosiarki gąsienicowej, Cetana, a ostatnio już jako pracownik PL, Buggy 4×4. Badania techniczne startujących pojazdów przeprowadził dr inż. Cezary Sarnowski, a w przygotowaniach i obsłudze imprezy brało udział kilkunastu studentów PL, członków obu kół.

Leszek Gardyński

Dodaj komentarz

Powrót na górę